ZAHÁJENÍ HRY

Udělejte si na stole dostatek místa a začněte hru následujícím postupem:
Pečlivě zamíchejte svůj balíček karet a sejměte balíček vašeho protivníka. Pak umístěte balíček tam, kde má ležet knihovna (zpravidla po vaší pravé ruce). Vezměte 5 žetonů (popřípadě natočte kostky či zapište apod.) a dejte je na místo vašeho Osudového banku (vedle vaší knihovny). Pak si zvrchu knihovny odeberte sedm karet - váš úvodní list. V klidu se dohodněte kdo začne (např. si hoďte mincí).

POŘADÍ HRY

V průběhu vašeho kola sledujete řád hry spočívající ve třech krocích. Některé karty mohou být vyloženy pouze během některých kroků (pokud je to uvedeno přímo na kartě). Až skončíte, je řada na vašem protivníkovi. Tři kroky jsou následující:
1. ODEBERETE KARTY z vaší knihovny, dokud jich nebudete mít v ruce sedm.
2. PROVEĎTE AKCE z následujících můžete provést celkem tři: 3. ODHOĎTE KARTU Máte li v ruce více než sedm karet, ODHOĎTE jich tolik, aby vám jich v ruce zbylo sedm. Jinak můžete odložit jednu kartu.

PRVNÍ KROK: ODBĚR KARET

Odeberte z vaší knihovny tolik karet, abyste jich měli v ruce sedm. Tento krok je povinný. Jestliže ze své knihovny odeberete poslední kartu, hra nekončí, ale stane se následující.
Pokračujte ve hře jako normálně. Jestliže si nemůžete odebrat kartu, přejděte jednoduše k DRUHÉMU KROKU: AKCI. Je-li ze hry vyřazen váš poslední bojovník a vy nemůžete během dvou kompletních kol zapojit do hry jiného, prohrál jste. Pokud máte bojovníky ve hře, můžete pokračovat.
Dojdou-li karty z knihovny OBĚMA hráčům, hra okamžitě končí a hráč s vyšším počtem Vítězných bodů vítězí. V případě stejného počtu bodů končí hra nerozhodně.

DRUHÝ KROK: AKCE

Během kola máte k dispozici tři akce. Akce mohou být provedeny v jakémkoliv pořadí a každou akci můžete během jednoho kola provést více než jednou. je několik vyjímek: Nechcete-li, nemusíte provádět všechny tři akce. Nemusíte provést dokonce žádnou akci, avšak všechny nepoužité akce jsou ztraceny. Můžete provádět následující akce:

VYLOŽENÍ BOJOVNÍKA

Během této akce můžete přidat bojovníka do svého Mužstva nebo Kohorty, popř. na Stanici. Vaše Mužstvo se zkládá z Doomtrooperů a členů Bratrstva, zatímco Kohorta je naplněna bojovníky z obávané Černé legie, na Stanici se vykládají Kmenoví válečníci. Bojovník může zaútočit v kole, ve kterém byl vyložen na stůl (s vyjímkou vašeho prvního kola) a nově přidaní bojovníci mohou být okamžitě napadeni.
Abyste mohli vyložit bojovníka, jednoduše zaplatíte Hodnotu tohoto bojovníka v Bodech osudu - ty umistíte na společnou hromádku žetonů (nebo jinak započítáte). Potom bojovníka vyložíte z ruky na stůl. Nemáte-li dostatek bodů osudu, nemůžete bojovníka vyložit.
Bojovník je umístěn na stůl v normální (čili nezraněné) poloze. To znamená, že karta je lícem vzhůru a jméno karty je na vzdálenější straně od hráče. (Když je bojovník zraněn, karta se otočí vodorovně, a označuje tím změnu stavu. Viz. STAV v sekci DŮLEŽITÉ POJMY na konci pravidel).
Příklad: Michal má na začátku svého kola v ruce Venušina Jezdce (hodnota: 4) a chtěl by ho zapojit do hry. Oznámí, že jako svou první akci vykládá bojovníka. Vezme ze svého banku čtyři Body osudu a dá je na společnou hromádku. Pak vyloží Venušina Jezdce v normální poloze do svého Mužstva. Vyložením bojovníka spotřeboval Michal jednu ze tří akcí takže má k dispozici ještě dvě.

VYHLEDÁNÍ ÚKRYTU

S jedním ze svých bojovníků ve hře můžete jako jednu akci provést Vyhledání úkrytu. Karta bojovníka v úkrytu je otočen, tzn. je lícem dolů. Na bojovníky v úkrytu se vztahují následující pravidla:

VYLOŽENÍ BOJOVNÍKA DO ÚKRYTU

Bojovníka můžete vyložit do hry tak, že přejde přímo do úkrytu. Na to spotřebujete všechny tři akce. Pokud nemáte kartu, která vám umožní provést během kola dodatečnou akci, bude vyložení bojovníka do úkrytu v daném kole vaši jedinou akcí.
Bojovník, který vstupuje do hry v úkrytu, se pokládá na stůl v poloze normálního stavu, ale lícem dolů. Váš protivník neví kdo je tento bojovník v úkrytu, dokud s ním neprovedete akci OPUŠTĚNÍ ÚKRYTU nebo dokud ho někdo nenapadne. Bojovníka v úkrytu nezařazujte přímo do Mužstva nebo Kohorty, ale položte ho mezi ně, aby váš protivník nemohl odvodit začlenění bojovníka.
Když bojovníka v úkrytu zařazujete do hry poprvé, nemusíte zaplatit jeho Hodnotu v bodech osudu, protože to by mohlo vašemu protivníkovi rovněž něco naznačit. Jakmile je však jednou totožnost bojovníka odhalena, musíte zaplatit jeho Hodnotu v Bodech osudu jako ve výše uvedené akci VYLOŽENÍ BOJOVNÍKA. Jestliže v dané chvíli namáte na zaplacení bojovníka dostatek Bodů osudu, je bojovník vyloučen, vy ztrácíte všechny Body osudu, které máte, a jakékoliv zbývající Body osudu potřebné k zaplacení vašeho bojovníka se odeberou z vašich Vítězných bodů v poměru jedna k jedné. Jestliže nemáte dostatek Vítězných bodů, nemá to žádný další účinek (to znamená, že počet Vítězných bodů nesmí klesnout pod nulu). Na bojovníka v úkrytu můžete umístit žeton, čímž označíte, že byl přiveden do hry v úkrytu a nebyl ještě zaplacen.

MEDITACE

Akci můžete strávit meditováním. Za každou akci strávenou meditací můžete umístit do vašeho banku Bodů osudu jeden žeton. Akci můžete strávit meditováním i v případě, že ve hře nemáte žádné další bojovníky.

VYBAVENÍ BOJOVNÍKA

Za následujících podmínek můžete strávit akci tím, že na některého z vašich bojovníků ve hře vyložíte kartu s vybavením. Bojovník může mít jakýkoli počet karet s vybavením. Pokud v poznámce na kartě není uvedeno jinak, může každý bojovník používat všechny druhy vybavení. Například, bojovníci Černé legie mohou běžně používat zbraně Doomtrooperů. Ale je-li na daném vybyvení uvedeno PŘEDEJ NĚKTERÉMU DOOMTROOPEROVI, pak tuto zbraň mohou používat pouze Doomtroopeři a ne Černí legionáři. Když kartu s vybavením jednou umístíte na nějakého bojovníka, zůstává u něj a není možné ji odejmout nebo přemístit na jiného bojovníka.

UDĚLENÍ MYSTICKÉ MOCI

Máte-li ve hře bojovníky Černé legie, můžete jednomu z nich jako jednu akci udělit dar Černé symetrie. Existují dva hlavní typy karet Černé symetrie. Karta označená jako "Dar Černé symetrie" je obecná energie, kterou může mít každý bojovník Černé legie. Karta označená "... dar" s následným jménem Černého Apoštola (např. ALGEROTHŮV DAR") je moc, která může být udělena pouze stoupenci tohoto Černého Apoštola.
Například ZKRESLENÍ je Algerothův dar. mohou ho použít pouze Algerothovi stoupenci. Karty Černé symetrie zůstávají u daného bojovníka po celou dobu hry. Účinky karty Černé symetrie mohou být použity okamžitě. Imunita vůči těmto kartám je obvykle udělována podle typu, buď pouze vůči darům Černé symetrie nebo vůči všem kartám Černé symetrie.

PŘIDĚLENÍ ÚKOLU

Úkol můžete přidělit jednomu ze svých bojovníků, sobě, jinému hráči nebo bojovníkům jiného hráče. Na kartách s úkoly je uvedeno, komu mohou být přiděleny. Karty s úkoly přidělené bojovníkům se umisťují na bojovníka. Úkoly přidělené hráčům se pokládají na stůl blízko hráče. Úkoly musí být přiděleny dříve než se začnou plnit. Po skončení úkolu se karta vyřazuje. Když přidělujete úkol jinému hráči nebo jeho bojovníkům, zajistěte označení této karty, abyste si ji po hře mohli vzít zpět do své zbírky.

ÚTOK

Během hry máte často možnost útočit. Boj samozřejmě není povinný, ale je to pro vás jeden z hlavních způsobů, jak získat Vítězné body.
Během jednoho kola můžete uskutečnit pouze jednu útočnou akci a musí to být poslední akce, kterou v daném kole provedete. To znamená, že pokud provedete útok jako svou první nebo druhou akci, ztrácíte akce, které jste nepoužili. V prvním kole nemůžete útočit.
Když provádíte útočnou akci, může jeden bojovník zaútočit téměř na všechny ostatní bojovníky ve hře. Boj se obvykle odehrává mezi jedním útočícím bojovníkem (útočník) a jedním bránícím se bojovníkem (obránce). Různé karty umožňují zapojení dalších bojovníků.
Boj je přímočará záležitost a skládá se z řady jednoduchých kroků. Nejdříve (jako útočící hráč) vyberte útočníka a obránce. Pak rozhodněte, zda se bude jednat o zápas nebo o střelbu (to se nazývá OZNÁMENÍ BITEVNÍ TAKTIKY). Potom porovnejte útočné hodnoty účastníků boje s hodnotami obrany. Zjistíte tak, jak boj probíhá. Oba hráči pak mohou vykládat speciální karty, kterými upraví bojové hodnoty zůčastněných bojovníků. Pak porovnejte výsledné, upravené bojové hodnoty.
Každého zasaženého bojovníka otočte vodorovně - tím naznačíte, že je zraněn. Je-li zraněný bojovník znovu zasažen, je zabit a vyřazen. Zabitý bojovník je ohodnocen počtem bodů rovným jeho hodnotě. Tyto body jsou přiděleny hráči, jehož bojovník zasadil smrtící ránu. Mohou být proměněny na Vítězné body nebo na Body osudu.
Jednotlivé kroky boje jsou následující:
1 OZNÁMENÍ ÚTOČNÍKA A OBRÁNCE
Vy (jako útočící hráč) vyberete jednoho ze svých bojovníků ve hře jako útočníka a jiného bojovníka ve hře, na něhož bude veden útok (to je obránce). Bez ohledu na výsledek bitvy jsou tito bojovníci označováni jako útočník a obránce po celou dobu boje. Při volbě útočníka a obránce existuje několik pravidel, která je třeba mít na paměti:
2 OZNÁMENÍ BOJOVÉ TAKTIKY
Nyní musíte oznámit, jaký typ bitevní taktiky útočník použije. Ta určuje, jaké útočné hodnoty a jaké zbraně, vybavení a modifikátory smějí útočník a obránce během boje použít.
Každý bojovník má dvě útočné hodnoty, zápas a střelbu. Útočník může napadnout obránce beze zbraně nebo mečem, což je boj zblízka (v tomto případě oba bojovníci používají své hodnoty zápasu) nebo může zaútočit střelnými zbraněmi (v tomto případě oba bojovníci používají hodnoty střelby).

3 ZJIŠTĚNÍ STAVU BOJE
Zjistěte hodnotu vybrané útočné metody vámi zvoleného bojovníka a srovnejte ji s hodnotou obrany protivníka. Je-li bojovníkova útočná hodnota rovná nebo vyšší než hodnota obrany jeho protivníka, protivník bude zraněn.
Svůj útok současně provede i obránce. Zjistěte také jak probíhá tento útok.
Příklad: Roman provádí útočnou akci. Oznámí, že Sean Galagher (Doomtrooper z Imperiálu) bude bojovat s Michalovým Ilianiným nefaritem (bojovník Černé legie). Sean má hodnotu zápasu 10, hodnotu střelby 3 a hodnotu obrany 8. Nefarit má hodnotu zápasu 8, hodnotu střelby 5 a hodnotu obrany 4. Jelikož se jedná o boj zblízka, použijí se pouze hodnoty zápasu a obrany. protože Sean a nefarit na sebe útočí současně, srovnávají se u obou válečníků obě hodnoty. Sean útočí hodnotou zápasu 10 proti nefaritově hodnotě obrany 4. Protože 10 je daleko vyšší než 4, hrozí nefaritovi že bude zraněn. Nefarit útočí na Gallaghera s hodnotou zápasu 8 proti Seanově hodnotě obrany 8. Jelikož 8 se rovná 8, nefarit rovněž zraní Seana.
Nezapomeńte zahrnout účinky karet s vybavením, které každý bojovník má, ale pouze tehdy, ovlivńují-li vybranou metodu boje. BOJOVNÍK MŮŽE BĚHEM BOJE POUŽÍT JEN JEDEN DRUH ZBRANĚ, ale smí použít jakýkoli počet dalších karet s vybavením, které přicházejí v úvahu. V zápase se mohou používat pouze ZÁPASNICKÉ ZBRANĚ a ve střelbě pouze STŘELNÉ ZBRANĚ. ZÁPASNICKÉ/STŘELNÉ ZBRANĚ můžete použít v obou druzích soubojů. Např. NÁSILNÍKŮV MEČ (ZÁPASNICKÁ ZBRAŇ) nemá žádný vliv na střelecký souboj.
Zraněný bojovník bojuje jako obvykle. je-li obránce v úkrytu (jeho karta je obrácena lícem dolů) přidává se k hodnotě jeho obrany +3. Obránce zůstává v úkrytu i po boji za předpokladu, že přežije. Při souboji obraťte jeho kartu lícem nahoru, po skončení ji opět otočte lícem dolů.
Mějte na paměti, že žádný bojovník nebyl doposud skutečně zraněn. Pouze prověřujete, jak souboj probíhá.

4 ÚPRAVA BOJOVÝCH HODNOT.
Hráči vykládají v jednotlivých kolech karty, které mohou ovlivnit souboj; útočicí hráč začíná. Na takovýchto kartách je vytištěn nápis "Vylož během souboje" nebo jeho obměny. Vyložte libovolné množství karet a pak naznačte, že jste skončili. váš protivník pak vloží tolik upravujících karet, kolik si přeje, a pak naznačí, že skončil. Poté zase můžete vyložit karty vy a tak dále, dokud žádný z vás nbude chtít vykládat další.
Není-li na kartě uvdeno jinak, může každý hráč během tohoto kroku vyložit na každého bojovníka pouze jednu z jakéhokoli druhu upravujících karet. Např. na jednoho bojovníka nemůžete během souboje vyložit více než jednu kartu ZAMÍŘENÍ, protože bojovník může zamířit pouze jednou.
Některé karty dovolují hráči vyměnit útočníka nebo obránce, který se účastní boje. Když to nastane, hráč(i) řídící nového útočníka nebo obránce může (mohou) vyložit karty, které upraví běžné hodnoty nových bojovníků.
Někdy mohou speciální karty nebo jiné efekty způsobit, že bojové hodnoty klesnou na nulu nebo níže. Záporná čísla se také počítají. Např. bojovník s upravenou hdnotou zápasu -4 stále zraní protivníka, jehož upravená hodnota obrany je -4 nebo nižší.

5 VYHODNOCENÍ BOJE
Započítejte účinek všech upravujících karet a naposledy srovnejte bojové hodnoty bojovníků. Určete, zda jsou bojovníci zraněni. Jestliže je upravená hodnota, se kterou útočíte proti určitému bojovníkovi stejná nebo větší než upravená hodnota obrany tohoto bojovníka, je zraněn. Není-li upravená útočná hodnota dostatečně vysoká, bojovníkova obrana odolá jakémukoli možnému poškození. Bojovníka může útok buď zranit, nebo se mu nestane nic. Neexistuje nic mezi tím.

6 ZMĚNA STAVU BOJOVNÍKA Karty bojovníků zraněných v boji se otáčejí vodorovně, čímž naznačíte, že jsou zraněni. Bojové hodnoty zraněného bojovníka, podobně jako jakékoli z jeho schopností nebo vybavení, nejsou ovlivněny. Zraněný bojovník se brání a útočí jako obvykle, ale zraní-li ho někdo ještě jednou, je zabit.

7 PŘIDĚLENÍ BODŮ
Když bojovník svého protivníka zabije, je hráč, který vítězného bojovníka řídí, odměněn počtem bodů rovným Hodnotě zabitého bojovníka (i v případě, že se bojovníci zabijí navzájem). Jsou-li zabiti oba bojovníci, dostanou body oba hráči. Tyto body mohou sloužit jako Vítězné body nebo mohou být umístěny do vašeho banku jako Body osudu, případně mohou být rozděleny mezi tyto dva typy podle vašeho přání. Jestliže jste napadl a zabil jednoho ze svých vlastních bojovníků, obdržíte dvojnásobek Hodnoty poraženého bojovníka, ale všechny body musíte umístit do Osudového banku.

TŘETÍ KROK: ODKLÁDÁNÍ

Oznamte, že vaše kolo skončilo. Máte-li v ruce více než sedm karet, odhoďte jich tolik, abyste jich měli sedm. To je povinné. Máte-li na konci kola v ruce sedm nebo méně karet, můžete odložit jednu.